Oficina de Suggeriments i Reclamacions
És la unitat administrativa encarregada de gestionar els suggeriments, reclamacions i felicitacions de la ciutadania en relació amb el funcionament dels servicis municipals.
Respecte d'això, s'entén per:
- Suggeriment: proposta per a millorar la prestació o qualitat d'un servici municipal, referida a la seua organització o funcionament, que puga contribuir a simplificar, reduir, eliminar tràmits o molèsties en les relacions dels ciutadans amb l'Administració Municipal.
- Reclamació: petició, demanda o protesta sobre el mal o deficient funcionament dels servicis municipals (tardança, desatencions, etc.) , a fi de la seua correcció.
- Reclamació en queixa: amb caràcter extraordinari, podran presentar-se davant de la Comissió Especial de Suggeriments i Reclamacions davant de la falta de contestació en termini per l'Oficina de Suggeriments i Reclamacions, o quan la resposta no siga satisfactòria.
- Felicitació: reconeixement exprés realitzat per un usuari sobre el bon funcionament d'algun servici concret de l'Ajuntament o el tracte i atenció rebuda de les persones que treballen en ell, a títol individual o d'un col·lectiu concret.
Qui poden presentar-les?
Qualsevol persona física o jurídica, amb independència del seu lloc de residència o nacionalitat.
Poden ser anònimes?
No. A diferència dels avisos d'incidències, que sí que poden ser-ho, els suggeriments, reclamacions, reclamacions en queixa i felicitacions han de fer-se acreditant la identitat.
Quin imprés es pot utilitzar?
Per mitjà d'algun dels dos impresos següents:
- Instància General.
- Imprés Específics Suggeriments i Reclamacions.
Quina informació han d'incloure?
- Nom i direcció.
- DNI o equivalent.
- Objecte.
- Motivació.
- Firma.
- Documentació que s'estime pertinent.
Quines sol·licituds seran rebutjades?
- Les anònimes.
- Aquelles en què s'advertisca manifestament mala fe, carència de fonament o falta de concreció, o puguen perjudicar el legítim dret d'un tercer.
- Aquelles el contingut de les quals excedisca de la competència municipal. Les que tinguen un contingut econòmic, versen sobre un procediment judicial obert o tinguen com a objecte la revisió d'un acte municipal.
- Les qüestions pendents de resolució judicial o en tramitació administrativa, fins que recaiga una resolució.
Quina és la tramitació?
- Presentat el suggeriment, reclamació, reclamació en queixa o felicitació, l'Oficina de Suggeriments i Reclamacions podrà requerir a qui la formula perquè, en un termini de 10 dies, esmene els defectes o omissions que patisca, o l'admetrà a tràmit.
- Una vegada admesa a tràmit, l'Oficina de Suggeriments i Reclamacions remetrà el suggeriment o reclamació al Servici afectat, que haurà d'emetre un informe preceptiu, per a fer-ho arribar al ciutadà.
- Les reclamacions en queixa seran elevades a la Comissió Especial de Suggeriments i Reclamacions perquè en prengueu coneixement.
- Les felicitacions es traslladaran al Servici afectat, perquè en prenguen coneixement.
- Les reclamacions que afecten el comportament d'autoritats o personal municipal tindran caràcter reservat, podent-se requerir informe el superior jeràrquic, i donant dret a la persona al·ludida a la presentació d'al·legacions.
Formes de presentació:
- De manera presencial amb cita prèvia en Oficines d'Atenció Ciutadana (OAC).
- Cita prèvia:
- Les cites prèvies de la OAC 'Cervantes' (C/Cervantes, 3) se sol·licitaran per telèfon en el Tel. 010 o 900 153 862. Les cites prèvies de la OAC 'Sèneca' (C/Portugal, 17) i OAC 'Gastón Castelló' (C/Pino Santo, 1) se sol·licitaran en el Tel. 010 o 900 153 862 o a través d'Internet en https://citaprevia.alicante.es: 'Tipus de servei'>'Servei d'Atenció Integral a la Ciutadania (SAIC)' > 'Gestió'>'Tràmits Municipals.
- Per a qualsevol aclariment o incidència, pot telefonar al Tel. 010/900 153 862.
- Cita prèvia:
- En Seu Electrònica amb eDNI, certificat digital o Cl@ve Signatura.
- Per qualsevol de les vies previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Requeriments Tècnics Accés Seu Electrònica:
- Permetre elements emergents.
- Tindre instal·lat AutoFirma 1.7.2 o posterior. Descarrega-ho ACÍ.
- La sol·licitud finalitza quan se signa el document instància i el sistema el torna a mostrar amb el número de registre d'entrada assignat, que començarà per E i l'any actual, E2020..., visible en la part superior, perquè ho imprimisca o guarde com a resguard.