L'objecte de la present convocatòria és regular la concessió, per a la temporada 2022/2023, de subvencions a entitats esportives, sense ànim de lucre i amb domicili social en el municipi d'Alacant, per la seua participació en competicions esportives oficials.
La finalitat és contribuir al foment de la pràctica esportiva i la seua participació en les diverses competicions esportives oficials en les quals es troben immersos, ajudant a sufragar part de les despeses que els ocasionen les mateixes.
La dotació pressupostària màxima destinada a aquesta convocatòria serà de 99.950 €.
La concessió de la subvenció s'efectuarà en règim de concurrència competitiva mitjançant convocatòria i procediment selectiu únic.
ON TRAMITAR LA SOL·LICITUD
En la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Alacant.
ALTA DE TERCERS (MOLT IMPORTANT)
En realitzar-se el pagament de la subvenció mitjançant transferència bancària, és condició indispensable, que l'entitat esportiva estiga donada d'Alta com a Tercer en la Tresoreria Municipal de l'Ajuntament d'Alacant.
En el cas de no estar donada d'alta, necessitar rectificar alguna dada o modificar el compte bancari, s'haurà de realitzar el tràmit amb caràcter previ a la presentació de la sol·licitud.
En aquest enllaç es disposa d'informació per a la realització d'aquest tràmit.
CONTACTE
Per a qualsevol consulta o aclariment sobre la convocatòria, contactar en el correu: subvenciones.deportes@alicante.es
Per a qualsevol consulta o aclariment sobre els requeriments tècnics de la Seu Electrònica, contactar en el correu: tramit.online@alicante.es
AVÍS LEGAL
La informació proporcionada és a títol informatiu i en cap cas substitueix a les bases reguladores de la convocatòria, en cas de discrepància només es tindrà en compte el contingut en les citades bases.
En el cas que l'entitat participe en la convocatòria de “Subvencions a Entitats Esportives en Competicions Alt Nivell 2023” o en la convocatòria de “Subvencions a Entitats Esportives per a Transport 2023”, no serà necessari aportar els documents que s'indiquen a continuació, en el cas que hagen sigut aportats en alguna de les convocatòries indicades anteriorment.
Juntament amb la sol·licitud haurà d'acompanyar-se la següent documentació:
a) CIF.
b) Estatuts de l'entitat.
c) Acta nomenament de la Junta Directiva de l'entitat, Certificat expedit pel secretari de l'entitat recollint la composició de la Junta Directiva o Certificat oficial amb indicació d'aquesta Junta Directiva (s'ha d'aportar un dels documents anteriors).
d) En el cas de ser una associació o club esportiu, declaració responsable en la qual s'indique que s'ha celebrat una sessió de la junta directiva per a acordar la sol·licitud de la convocatòria (No és necessari adjuntar-la, es declara en signar el tràmit de la sol·licitud electrònica).
e) Document justificatiu de la inscripció en el Registre d'Entitats Esportives de la Comunitat Valenciana.
f) Certificat emés per la federació corresponent (Annex 1. Federació) en referència a la temporada 2022/2023.
En el cas que els equips de l'entitat esportiva participen en competicions gestionades per diferents federacions, s'adjuntarà un Annex 1 per cadascuna de les federacions. En el cas de practicar diferents modalitats d'un mateix esport, s'utilitzarà un Annex 1 per cadascuna de les modalitats indicades.
L'Annex 1 podrà ser substituït per certificat propi de la federació sempre que continga les mateixes dades que figuren en el document normalitzat.
Les dades reflectides en l'Annex 1 permeten avaluar a l'entitat en el seu conjunt pel que l'indicat document només serà necessari aportar-ho una única vegada, independentment de si es participa en una o diverses de les convocatòries indicades a continuació: “Subvencions a Entitats Esportives Alt Nivell 2023”, “Subvencions a l'Esport Federat 2023” o “Subvencions a Entitats Esportives per a Transport 2023”.
g) En el cas d'entitats esportives que practiquen esports individuals, per a cada campionat oficial sènior indicat en el “Annex 1. Federació” s'haurà d'adjuntar documentació que verifique la participació de l'entitat en el citat campionat així com el llistat d'esportistes.
h) En el seu cas, acta fundacional, o qualsevol altre document oficial on es reflectisca la data de constitució de l'entitat si no queda justificada amb els estatuts de l'entitat esportiva.
i) En el cas de comptar amb esportistes amb diversitat funcional, certificats de discapacitat emesos pel Centre de Valoració i Orientació de Discapacitats de la Generalitat Valenciana o organisme corresponent d'una altra Comunitat Autònoma. S'haurà d'acompanyar les llicències federatives d'aquests esportistes o llistat oficial que justifique la pertinença a l'entitat esportiva.
En el formulari de la sol·licitud, es pot autoritzar la Regidoria d'Esports l'accés a la Tresoreria de l'Ajuntament d'Alacant i a l'Agència Estatal d'Administració Tributària, per a verificar que l'entitat està al corrent de les seues obligacions tributàries i a la Tresoreria General de la Seguretat Social per a verificar que l'entitat no té deutes amb el citat organisme.
Si per motius aliens a la Regidoria d'Esports no es tinguera accés a la consulta de la informació anteriorment assenyalada, es requerirà a els/les interessats/as perquè l'aporten a l'expedient.
En el cas que no s'autoritze l'accés a la consulta d'aquestes dades o siga requerida, s'hauran d'aportar els certificats positius, a nom de l'entitat, d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Tresoreria de l'Ajuntament d'Alacant i amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, i de no tindre deutes amb la Tresoreria General de la Seguretat Social; a l'efecte d'obtindre una subvenció atorgada per les Administracions Públiques, d'acord amb el que s'estableix per la LGS. Aquests certificats tenen una validesa de 6 mesos des de la data de la seua expedició, tal com s'indica en l'art. 23.3 del *RLGS.