Servei d'Atenció Integral a la Ciutadania (SAIC)
Tràmits SAIC en Seu Electrònica
Abans de sol·licitar una cita prèvia per a ser atés presencialment RECORDE que tots els tràmits que es poden realitzar en l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) són possibles a través d'Internet:
- Registre electrònic de sol·licituds i documents (per a qualsevol tràmit municipal): https://sedeelectronica.alicante.es/servicios.php En aquest cas es pot fer també en qualsevol oficina de Correus, amb sobre obert.
- Presentació de sol·licituds i documents per a qualsevol altra Administració: https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do
- Sol·licitud d'un alta o canvi de domicili en el Padró Municipal d'Habitants: https://www.alicante.es/va/tramites/altes-i-canvis-domicili-padro-municipal-dhabitants
- Sol·licitud de certificats d'empadronament: https://www.alicante.es/va/tramites/certificat-dempadronament
- Sol·licitud d'informes (volants) d'empadronament: https://www.alicante.es/va/tramites/informe-dempadronament-obtencio-forma-immediata
- Domiciliació bancària de tributs municipals: https://www.alicante.es/va/tramites/domiciliacio-bancaria
- Fraccionament de l'IBI en període no voluntari: https://www.alicante.es/va/tramites/sistema-especial-pagament-fraccionat-rebuts-dimpostos-bens-immobles
- Consulta dels seus impostos de l'any en curs i anteriors, a través de la carpeta ciutadana: https://sedeelectronica.alicante.es/
- Sol·licitud d'informació sobre l'Ajuntament i el seu municipi: https://www.alicante.es/va/tramites/avisos-dincidencies-i-sollicitud-dinformacio
- Comunicació d'una incidència en la via pública: https://www.alicante.es/va/tramites/avisos-dincidencies-i-sollicitud-dinformacio
- Presentació de suggeriments o reclamacions sobre el funcionament dels serveis municipals: https://www.alicante.es/va/tramites/presentacio-suggeriments-i-reclamacions
Per a la majoria dels tràmits anteriors només necessita disposar d'un certificat digital amb signatura electrònica, que pot obtindre gratuïtament, a més d'en les Oficines d'Atenció Ciutadana (OAC), en els següents punts d'emissió:
- Per als certificats emesos per la ACCV, en qualsevol dels 26 Punts de Registre d'Usuari que hi ha a la ciutat d'Alacant: https://www.accv.es/ciudadanos/puntos-de-registro-de-usuario/
- Per als certificats emesos per la FNMT, en la Delegació de l'Agència Tributària a Alacant (Plaça de la Montanyeta, 8), prèvia cita en el telèfon 901200351.
Si està obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració:
- No podem atendre-li presencialment. Consulte ací les persones que tenen tal obligació: https://www.alicante.es/va/noticias/normes-daplicacio-al-registre-electronic-partir-del-9-desembre-2019
- Tots els seus tràmits s'han de fer a través de la Seu Electrònica: https://sedeelectronica.alicante.es/servicios.php
Disposar d'un certificat digital amb signatura electrònica li reporta grans avantatges:
- Permet realitzar la pràctica totalitat de tràmits no sols en el SAIC, sinó amb els altres serveis municipals.
- És gratuït per a les persones físiques.
- La tramitació és absolutament segura i confidencial.
- Els tràmits poden fer-se en qualsevol moment i lloc, de manera immediata, sense desplaçaments i esperes, i sense haver de limitar-se a uns horaris d'oficina.
- Els tràmits són ràpids i senzills, i només es requereix d'un ordinador amb connexió a Internet.
- En moments com els viscuts amb la declaració de l'estat d'alarma faciliten la realització de la majoria dels tràmits amb l'Ajuntament.
Com sol·licitar una cita prèvia per a ser atés presencialment:
- Per Internet en el següent enllaç: https://citaprevia.alicante.es per a l'OAC Sèneca.
- Per telèfon en Tel.010 o Tel.900 153 862, per a l'OAC 'Cervantes'.
Si ho fa per Internet, cal seleccionar 'Tipus de Servei' > 'Servei d'Atenció Integral Ciutadania (SAIC)' i veurà que hi ha dos tipus d'opcions en 'Gestió':
'Tràmits Municipals', que només poden sol·licitar-se per a:
- Registre electrònic de sol·licituds i documents.
- Sol·licitud de certificats i informes d'empadronaments ja existents.
- Domiciliació bancària de tributs municipals.
- Fraccionament de l'IBI en període no voluntari.
- Obtindre informes dels seus impostos.
- Obtindre certificat digital amb signatura electrònica.
'Altes i modificacions en el Padró Municipal d'Habitants'.
Recorde que pot realitzar aquest tràmit per Internet mitjançant certificat digital o DNI electrònic amb signatura electrònica: Tràmit per Seu Electrònica d'Alta i modificació en el Padró Municipal d'Habitants.
IMPORTANT:
- Sol·licite la seua cita per al tràmit corresponent. No s'atendran cites sol·licitades inadequadament.
- Abans de sol·licitar una cita, comprove que disposa de tota la documentació necessària en https://www.alicante.es/es/tramites.
- Només s'atendrà una persona per cita i per a un sol tràmit.
- La cita ha de coincidir amb la persona que assistirà, perquè de no ser així no s'atendrà. Si s'actua en representació d'una altra persona, la cita ha de figurar a nom del representant.
- Conserve el justificant de la cita, perquè se li demanarà el dia que vaja a ser atés, juntament amb el seu document d'identitat.
- Si per alguna raó no pot acudir a la cita o havent-la sol·licitat no disposa de tota la documentació necessària, ha d'anul·lar-la perquè puga ser utilitzada per un altre ciutadà. De no poder-se realitzar el tràmit per falta de documentació haurà de sol·licitar-se una nova cita.
Per a qualsevol aclariment, pot dirigir-se a:
- Telèfons d'Informació: Tel.010 o Tel.900 153 862.
- Formulari web SAIC
- Xarxes Socials: Facebook - Twitter - Instagram.
El dia de la cita: Normes per a una atenció àgil i segura.
- Acudisca a l'hora de la cita, no abans ni després, perquè no s'atendran, llevat que la demora fora com a conseqüència de retards en els temps de l'atenció.
- Al carrer, abans d'entrar, guarde la distància de seguretat i porte la seua màscara de protecció posada.
- Per a autoritzar-li a accedir a l'edifici haurà de mostrar el justificant de la seua cita i el seu document d'identitat. Recorde que no s'atendran cites a nom d'altres persones, ni per a tràmits diferents al que van ser sol·licitades.
- Només s'atendrà una persona per cita i per a un sol tràmit. Si s'actua en representació d'altres persones, haurà d'aportar els documents originals d'identitat d'aquestes i les seues corresponents autoritzacions, havent de coincidir la signatura de l'autorització amb la del document d'identitat.
- En l'hall de l'oficina del SAIC no podran romandre més de 20 persones, que hauran de portar la seua corresponent màscara de protecció.
- Dins de l'edifici només es pot accedir a les zones d'atenció al públic.
- Evite vindre amb xiquets.
- Porte la seua documentació sense plecs i sense engrapar.
- No s'atendran cites de persones obligades a relacionar-se electrònicament amb l'administració.