Padró Municipal d'Habitants
'Tota persona que viva a Espanya està obligada a inscriure's en el Padró del municipi en el qual residisca habitualment. Qui viva en diversos municipis, o en diversos domicilis dins del mateix municipi, haurà d'inscriure's únicament en el qual habite durant més temps a l'any'. (Instruccions tècniques als Ajuntaments sobre gestió del padró municipal).
- Determinats tràmits del Padró Municipal d'Habitants es poden realitzar telemàticament en Seu Electrònica amb certificat digital o DNI electrònic.
-
Qualsevol tràmit del Padró Municipal d'Habitants ha de realitzar-lo la persona interessada de manera presencial en les Oficines d'Atenció Ciutadana (OAC) amb cita prèvia. En cas de no poder assistir-hi per causa de força major, el seu representant haurà d'aportar model d'autorització emplenat i signat, justificant que acredite l'absència, document original d'identitat del representant i de la persona interessada.
-
Els Informes i Certificats d'Empadronament també es poden sol·licitar en les Juntes de Districte amb cita prèvia per Internet.
- Tots els tràmits del Padró Municipal d'Habitants són GRATUÏTS.
Cita prèvia:
Les cites prèvies de la OAC 'Cervantes' se sol·licitaran per telèfon en el Tel. 010 o 900 153 862.
Les cites prèvies de la OAC 'Sèneca' se sol·licitaran en el Tel. 010 o 900 153 862 o a través d'Internet en https://citaprevia.alicante.es:
- Per a 'Altes i modificacions en el Padró Municipal d'Habitants': 'Tipus de servei'>'Servei d'Atenció Integral a la Ciutadania (SAIC)' > 'Gestió'>'Altes i modificacions en el Padró'. Quan l'empadronament siga per a diverses persones en un mateix domicili (de la mateixa unitat familiar o no), només és necessària una única cita prèvia.
- Per a la resta de tràmits del Padró Municipal d'Habitants: 'Tipus de servei'>'Servei d'Atenció Integral a la Ciutadania (SAIC)' > 'Gestió'>'Tràmits Municipals'.
AVÍS:
- NO S'ATENDRÀ aquelles persones el document d'identificació de les quals no coincidisca amb el que es va sol·licitar la cita prèvia.
- En cas de no poder assistir a la cita prèvia, per favor, anul·la-la, una altra persona podrà beneficiar-se.
Tràmits:
- Altes i canvis de domicili en el Padró Municipal d'Habitants.
- Certificat d'Empadronament.
- Informe o Certificat d'Empadronament Col·lectiu.
- Informe d'Empadronament (obtenció de forma immediata).
- Informe d'Empadronament (enviament per correu ordinari).
- Informe d'empadronament d'ocupació d'habitatges per a la sol·licitud d'ajudes de rehabilitació d'edificis.
- Modificació de dades personals en el Padró Municipal d'Habitants.
- Baixes en el Padró Municipal d'Habitants.
- Confirmació de residència per a estrangers no obligats a renovar la seua inscripció padronal cada dos anys.
- Renovació de les inscripcions padronales dels estrangers no comunitaris sense autorització de residència de llarga duració.
Documentació:
En cadascun dels tràmits s'especifica la documentació a aportar.
IMPORTANT:
- Tots els documents a presentar han d'estar en vigor i han de ser originals, llevat que s'indique el contrari.
- En cas de documentació oficial estrangera, ha d'estar traduïda juradament a l'espanyol.
- Quan existisquen indicis de dubte, l'Ajuntament podrà realitzar les comprovacions oportunes respecte a les dades aportades quant a la identitat, el domicili i/o la representació.
Realització de tràmits del Padró Municipal d'Habitants per una altra persona diferent del sol·licitant:
Qualsevol tràmit del Padró Municipal d'Habitants ha de realitzar-lo la persona interessada de manera presencial en les Oficines d'Atenció Ciutadana (OAC) amb cita prèvia. En cas de no poder assistir-hi per causa de força major, el seu representant haurà d'aportar model d'autorització emplenat i signat, justificant que acredite l'absència, document original d'identitat del representant i de la persona interessada.
Informes i Certificats d'Empadronament Col·lectius (amb noms):
Per a l'expedició de certificacions i informes col·lectius, comprensius de totes les persones inscrites en un mateix domicili, serà necessari comptar amb l'autorització de totes aquelles persones diferents del sol·licitant.
- Ha d'autoritzar i signar cada persona major d'edat que convisca en el mateix habitatge, adjuntant-se fotocòpia del seu document d'identitat amb signatura, per a la seua comprovació:
- Ciutadans espanyols: DNI o permís de conduir.
- Ciutadans estrangers: Targeta amb el NIE (no és vàlida la fulla verda) o passaport.
- En cas que es troben inscrits fills menors serà necessari aportar la documentació que justifique la relació: llibre de família o certificat de naixement. En cas de separació o divorci: resolució judicial que acredite que s'ostenta la guarda i custòdia; si aquesta és compartida, serà necessària l'autorització de l'altre cònjuge acompanyada de la seua fotocòpia del DNI.
- De no disposar-se de l'autorització o documentació anteriorment indicada, només podrà fer-se constar en el certificat o recollir-se en l'informe el nombre de persones inscrites juntament amb el sol·licitant.
- Els certificats i informes d'empadronament expedits a persones inscrites en establiments col·lectius tindran sempre caràcter individual.