Tramitació de factures electròniques per a la Regidoria de Noves Tecnologias, Innovació i Informàtica a través de FACe

FACe

Amb l'entrada en vigor de la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic, s'estableix l'obligatorietat de presentació telemàtica a través del punt general d'entrada de les factures procedents de proveïdors que hagen entregat béns o prestat serveis a les Administracions Públiques i que corresponguen a les següents entitats:

  1. Societats anònimes;
  2. Societats de responsabilitat limitada;
  3. Persones jurídiques i entitats sense personalitat jurídica que manquen de nacionalitat espanyola;
  4. Establiments permanents i sucursals d'entitats no residents en territori espanyol en els termes que estableix la normativa tributària;
  5. Unions temporals d'empreses;
  6. Agrupació d'interés econòmic, Agrupació d'interés econòmic europea, Fons de Pensions, Fons de capital de risc, Fons d'inversions, Fons d'utilització d'actius, Fons de regularització del mercat hipotecari, Fons de titulització hipotecària o Fons de garantia d'inversions.

L'Excm. Ajuntament d'Alacant es troba adherit al punt general d'entrada de factures electròniques de l'Administració General de l'Estat, conegut com FACe, per la qual cosa els proveïdors poden presentar les factures telemàtiques a través del portal http://face.gob.es.

Pasos a seguir

1.- Per a presentar una factura a través del punt general d'entrada de factures electròniques no precisa registrar-se prèviament en FACe, només és necessari disposar d'un sistema d'identificació vàlid. Per a més informació pot accedir a la url, punxe aquí.

Les factures electròniques destinades a les Administracions Públiques tenen tres requisits específics:

  • Generar la factura electrònica en format factura-e.
  • Estar signades electrònicament. (Per a signar electrònicament una factura dirigida a les Administracions Públiques necessita utilitzar un certificat electrònic reconegut, per al certificat digital pot obtindre informació en el següent enllaç: https://www.alicante.es/es/contenidos/tramites-sede-electronica).
  • Indicar el destinatari de la factura electrònica.

Per això el Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme ofereix l'aplicació gratuïta Factura-e que permet la generació de factures electròniques i connexió automàtica directa amb FACe, del qual pot obtindre més informació ací.

2.- Per a poder presentar la factura ha de portar com a relació Òrgan Gestor, Oficina Comptable i Unitat Tramitadora (OG-OC-UT), el codi DIR3 de l'administració de destí, en el cas del Servei de Noves Tecnologias, Innovació i Informàtica de l'Ajuntament d'Alacant és el següent:

  • Oficina comptable: L01030149 Intervenció del Ayto d'Alacant
  • Òrgan gestor: L01030149 Aj. d'Alacant
  • Unitat tramitadora: LA0001651 Modernització d'Estructures Municipals

3.- Previ a la facturació haurà d'emplenar el formulari d'alta de tercers, si no l'ha realitzat anteriorment, les instruccions i la documentació dels quals pot consultar en el següent enllaç:

http://www.alicante.es/es/tramites/solicitud-alta-terceros

Per a qualsevol consulta relacionada amb la facturació amb el Servei de Noves Tecnologias, Innovació i Informàtica pot dirigir-se a: nuevastecnologias@alicante.es

Formas de Presentación

Informació complementària