Per a l'ocupació de Domini Públic Marítim terrestre (d'ara endavant DPMT) en el terme municipal d'Alacant amb motiu de la celebració d'esdeveniments d'interés general amb repercussió turística, regulats en l'article 66 del Reglament General de Costes, així com la resta dels esdeveniments o activitats de xicoteta envergadura que per la seua naturalesa no puguen tindre altra ubicació que no siga el domini públic marítim-terrestre (article 32.1 de la Llei de Costes), s'haurà de sol·licitar la mateixa a través d'instància específica al Patronat Municipal de Turisme i Platges d'Alacant.
Amb caràcter general s'hauran de presentar d'acord amb:
- Pla d'esdeveniments.
- A presentar entre l' 1 i 31 d'octubre de l'any anterior al de celebració.
- Nota. No s'admetran sol·licituds presentades fora dels terminis expressats.
Fora del pla d'esdeveniments.
- Per a esdeveniments o activitats a celebrar entre l'1 de gener i el 30 de setembre:
- Almenys 60 dies naturals abans del primer dia d'ocupació, inclòs el temps de muntatge, i sempre abans de l'1 de juliol.
- Per a esdeveniments o activitats a celebrar entre l'1 d'octubre i el 31 de desembre:
- Almenys 60 dies naturals abans del primer dia d'ocupació, inclòs el temps de muntatge.
- Nota. No s'admetran sol·licituds presentades fora dels terminis expressats.
- En el cas de tractar-se d'esdeveniments esportius, s'haurà de sol·licitar a més l'autorització de l'esdeveniment a la Regidoria d'Esports. Més informació ací.
Formes de presentació de la sol·licitud:
En línia. Seu electrònica del Patronat Municipal de Turisme i Platges, instància específica sol·licitud d'ocupació de DPMT (Accés al tràmit al final de la pàgina).
Independentment d'aquella altra documentació que puguen sol·licitar des d'altres serveis municipals o administracions:
Instància de sol·licitud a través de model d'Instància específica del Patronat Municipal de Turisme i Platges d'Alacant, per seu electrònica del Patronat (accés al tràmit al final de la pàgina), adjuntant a la mateixa:
- Dossier de l'esdeveniment o activitat, en un únic document PDF, amb almenys la següent informació:
- Punt 1. Nom, núm. d'edició si és el cas i breu descripció de l'esdeveniment o activitat.
- Punt 2. Compromisos adoptats en matèria d'ODS per a la celebració de l'esdeveniment o activitat.
- Punt 3. Documentació gràfica de l'objecte de l'ocupació (segons s'indica en el document de sol·licitud d'esdeveniment o activitat en DPMT), incloent-hi:
- Plànol de situació, a escala mínima 1:5000.
- Plànols de detall, a escala mínima 1:500, en què s'haurà de marcar la zona d'ocupació i la ubicació dels diferents elements a instal·lar.
- Punt 4. Estudi economicofinancer segons el que es preveu en l'article 89 del Reial Decret 876/2014, de 10 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament General de Costes (segons s'indica en el document de sol·licitud d'esdeveniment o activitat en DPMT).
- Punt 5. Si és el cas, altres dades que es consideren d'interés.
- Model de sol·licitud d'esdeveniment o activitat en DPMT, signat i degudament emplenat en tots els seus camps.
- ÚNICAMENT en el cas d'existir instal·lacions en el llit marí:
- Sempre que coincidisca amb els següents supòsits: instal·lació de balises per a senyalització mitjançant boies del circuit o recorregut de proves nàutiques o esportives en la mar, esdeveniments i activitats d'interés general amb repercussió turística de duració no superior a un dia, s'haurà d'aportar una DECLARACIÓ RESPONSABLE degudament emplenada i signada.
- Sempre que NO coincidisca amb els supòsits indicats en l'apartat anterior, s'haurà d'aportar la informació sol·licitada en el Reial Decret 79/2019, de 22 de febrer, pel qual es regula l'informe de compatibilitat i s'estableixen els criteris de compatibilitat amb les estratègies marines, emplenant el document: ANNEX per a la sol·licitud d'autorització d'esdeveniment dins de DPMT amb ocupació temporal de superfície d'aigua marina amb obres o instal·lacions en el seu llit.
- En cas de requerir més informació o documentació, serà sol·licitada pel Patronat Municipal de Turisme i Platges d'Alacant.
DOCUMENTACIÓ A APORTAR UNA VEGADA FINALITZAT L'ESDEVENIMENT.
Durant la setmana posterior a la finalització de l'esdeveniment es remetrà al Patronat Municipal de Turisme i Platges d'Alacant la següent documentació:
- Mitjançant instància general al Patronat Municipal de Turisme i Platges. https://www.alicante.es/va/tramites/tramits-del-patronat-municipal-turis...
- Informe realitzat per l'entitat organitzadora sobre mesures de sostenibilitat dutes a terme amb motiu de la celebració de l'esdeveniment.
- Document Seguiment de recomanacions d'esdeveniments en platges, emplenat. Es pot descarregar en l'apartat d'annexos.
- Mitjançant enllaç que serà remés a l'entitat organitzadora una vegada finalitzat l'esdeveniment o activitat: Formulari de dades emplenat, relacionades amb la participació.
Per a qualsevol consulta poden dirigir-se al Patronat Municipal de Turisme i Platges d'Alacant a través del correu electrònic eventos.playas@alicante.es