Sol·licitud de realització d'esdeveniments en Domini Públic MarítimTerrestre

Sol·licitud d'ocupació de terreny en Domini Públic Marítim-terrestre amb motiu d'esdeveniments que, per la seua naturalesa, no puguen tindre una altra ubicació.

Amb caràcter general, les sol·licituds d'Ocupació de Domini Públic Marítim-terrestre per a la realització d'un esdeveniment o activitat, s'hauran de presentar en el Patronat Municipal de Turisme i Platges d'Alacant, d'acord amb:

  • Pla d'esdeveniments.
    • A presentar entre l' 1 i 31 d'octubre de l'any anterior al de celebració.
    • Nota. No s'admetran sol·licituds presentades fora dels terminis expressats.

Fora del pla d'esdeveniments.

  • Per a esdeveniments o activitats a celebrar entre l'1 de gener i el 30 de setembre:
    • Almenys 60 dies naturals abans del primer dia d'ocupació, inclòs el temps de muntatge, i sempre abans de l'1 de juliol.
  • Per a esdeveniments o activitats a celebrar entre l'1 d'octubre i el 31 de desembre:
    • Almenys 60 dies naturals abans del primer dia d'ocupació, inclòs el temps de muntatge.
  • Nota. No s'admetran sol·licituds presentades fora dels terminis expressats.
  • En el cas de tractar-se d'esdeveniments esportius, s'haurà de sol·licitar a més l'autorització de l'esdeveniment a la Regidoria d'Esports. Més informació ací.

Formes de presentació de la sol·licitud:

En línia: Instància General per Seu Electrònica l'Excm. Ajuntament d'Alacant.

Presencial: Registre a les oficines del Patronat Municipal de Turisme i Platges d'Alacant, carrer Cervantes, núm. 3. Planta primera.

  • Horari: De dilluns a divendres laborables, de 09.00 a 14.00, dins dels terminis de sol·licitud.
  • Nota: excepte dies de tancament, festius o modificació d'horaris anunciats per l'Excm. Ajuntament d'Alacant i/o el Patronat Municipal de Turisme i Platges.

Per a qualsevol consulta poden escriure a: eventos.playas@alicante.es

 

Presentació
Documentación a presentar: 

Documentació a aportar objecte de la sol·licitud d'ocupació de DPMT (independentment d'aquella altra documentació que puguen sol·licitar des d'altres servicis municipals o administracions):

  • Dossier de l'esdeveniment o activitat, en un únic document PDF , amb almenys la següent informació:
    • Breu descripció de l'esdeveniment o activitat, que incloga els compromisos adoptats en matèria d' ODS per a la celebració de l'esdeveniment o activitat.
    • Documentació gràfica de l'objecte de l'ocupació, incloent-hi planol de situació, a escala mínima 1:5000 i planols detall, a escala mínima 1:500, en el qual s'haurà de marcar la zona d'ocupació i la ubicació dels diferents elements a instal·lar (segons s'indica en el document de sol·licitud d'esdeveniment o activitat en DPMT).
    • Estudi econòmic financer segons el que es preveu en l'article 89 del Reial decret 876/2014, de 10 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament General de Costes (segons s'indica al document de sol·licitud d'esdeveniment o activitat en DPMT).
    • Model de sol·licitud d'esdeveniment o activitat en DPMT, degudament emplenat en tots els seus camps.

En el cas d'existir instal·lacions en el llit marí:

  • Sempre que coincidisca amb els següents suposats: instal·lació d'abalisaments per a senyalització mitjançant boies del circuit o recorregut de proves nàutiques o esportives en la mar, esdeveniments i activitats d'interés general amb repercussió turística de duració no superior a un dia, s'haurà d'aportar una DECLARACIÓ RESPONSABLE degudament emplenada i firmada.
  • Sempre que NO coincidisca amb els supòsits indicats en l'apartat anterior, s'haurà d'aportar la informació / documentació sol·licitada en el Reial decret 79/2019, de 22 de febrer, pel qual es regula l'informe de compatibilitat i s'establixen els criteris de compatibilitat amb les estratègies marines, emplenant el document: ANNEX per a la sol·licitud d'autorització d'esdeveniment dins de DPMT amb ocupació temporal de superfície d'aigua marina amb obres o instal·lacions en el seu llit.

Documentació a aportar una vegada finalitzat l'esdeveniment.

  • Durant la setmana posterior a la finalització de l'esdeveniment es remetrà al Patronat Municipal de Turisme i Platges les següent documentació:
    • Breu informe sobre mesures de sostenibilitat dutes a terme amb motiu de la celebración de l'esdeveniment.
    • Documente Seguiment de recomanacions esdeveniments platges, emplenat.
    • Formulari dades emplenat, relacionats amb la participació, que serà enviat pel Patronat Municipal de Turisme i Platges.

Formas de Presentación

Informació complementària