Informació de l'hemeroteca de notícies municipals per tindre una antiguitat superior a 2 anys
El 010 funcionarà a partir del 19 de desembre i les crides s'atendran en diversos idiomes
Alacant, 15 de novembre de 2016
La Junta de Govern Local ha aprovat la posada en marxa, a partir del 19 de desembre, del servici d'informació per mitjà de la marcació telefònica reduïda 010.
Al voltant de 200 municipis de tota Espanya disposaven ja d'este servici, entre ells més de la mitat són capital de província, com Castelló i València en el cas de la Comunitat Valenciana. En la província d'Alacant està disponible en municipis com Elx, Benidorm o Sant Vicent del Raspeig.
El servici 010 és un canal telefònic d'atenció a través del qual és possible obtindre informació sobre l'Ajuntament i els servicis que presta i, en general, sobre la ciutat d'Alacant en tots aquells temes d'interés per a la ciutadania.
El regidor de Recursos Humans, Carlos Giménez, es mostra satisfet per la posada en marxa d'un servici que permetrà 'aumentar l'atenció a la ciutadania i millorar el servici que presta l'administració'.
En una primera fase, el servici oferirà informació bàsica de l'Ajuntament (organització administrativa, activitats, servicis, instal·lacions, horaris, etc.) ; recepció d'avisos d'incidències en relació amb el funcionament dels servicis municipals; i funció de centraleta telefònica. En aquells casos en què no es puga proporcionar a la ciutadania la informació sol·licitada en el moment de la seua telefonada, esta es facilitarà telefònicament o a través de correu electrònic en un termini el més breu possible.
En una segona fase es preveu la possibilitat que a través d'este servici puguen realitzar-se gestions sense necessitat de desplaçaments innecessaris a les oficines municipals.
El servici es prestarà de dilluns a divendres, de 9 a 20 h., i els dissabtes de 9 a 15 h., i i serà atés en castellà, valencià i anglés.
El pagament per la realització de telefonades al 010 depén del contracte que amb l'operador de telecomunicacions tinga el propietari del telèfon fix o mòbil.
L'Ajuntament no ingressa cap quantitat per les telefonades rebudes i, en conseqüència, no repercutix cap cost als que ho utilitzen pel servici que oferix. El preu per telefonada al telèfon 010 és ingressat íntegrament per l'operador de telecomunicacions amb què la persona que efectua la telefonada mantinga el contracte corresponent.
El servici d'atenció telefònica 010 forma part del Servici d'Atenció Integral a la Ciutadania (SAIC) , que està posant en marxa la Regidoria de Recursos Humans, Organització i Qualitat, des d'una fórmula multicanal, combinant l'atenció presencial, telefònica i per mitjans electrònics.