Informació de l'hemeroteca de notícies municipals per tindre una antiguitat superior a 2 anys
La sala municipal del parc Munte Tossal obri la seua marxa 2016 amb la promoció de 3 pintores novelles: Francisca Cánovas, Nuria García i Inma Santos
Alacant. Dimarts 9 de febrer de 2016.
Una vintena de pintures, que la seua temàtica salta dels carnestoltes de Venècia al pòrtic de l'església de Santa María, emblema gòtic d'Aranda de Duero, s'aprecien en l'exposició oberta en la sala municipal Parc Munte Tossal, dedicada a promocionar a creadors novells.
Francisca Cánovas, Nuria García i Inma Santos són les pintores que exhibeixen els seus treballs figuratius en aquesta exposició inaugurada en la vesprada d'ahir en l'espai polivalent de la Muntanya Tossal, que podrà visitar-se fins al 6 de març. Les creacions d'aquestes tres pintores estan realçades amb poemes de l'escriptora Pilar Galán, dedicats a l'antiguitat clàssica.
El president i directiva de l'Associació d'Artistes Alacantins (AAA), que agrupa a tres-cents socis, segons el seu secretari, van acompanyar a les pintores en la gala d'obertura. Els discursos van subratllar la satisfacció de l'agrupació artística per col·laborar amb la Regidoria de Cultura en aquesta labor de suport a creadors que no han tingut l'oportunitat fins ara de veure la seua obra penjada en espais de relleu.
Juan Antonio Poblador, president de la AAA, Carlos Bermejo, secretari, el comissari Francisco Gallego i Juan Carlos Mas, tècnic municipal responsable de la sala, van prendre la paraula per a destacar la línia de treball dins del realisme figuratiu de les tres pintores. La mostra es compon de 18 pintures -carbonet, pastís, olis - i 4 quadres amb poemes compostos per a l'ocasió i amb títols com “Antígona, la llei de la consciència” o “Ulisses i Penélope: teixir la fidelitat”.
Francisca Cánovas, Nuria García i Inma Santos presenten en la mostra, que inicia la sèrie Lux et Veus 2016, treballs amb una estètica realista. Cánovas s'ha especialitzat en la pintura de màscares i personatges captats en els carnestoltes de Venècia, que ha visitada i que li han marcat pels seus vestits sorprens, el seu glamur, “les salutacions aristocràtiques de les seues gents que et retornen al segle XVIII, són al·lucinants”. Les tonalitats azuladas de les disfresses i el daurat de les màscares contrasten amb els traços negres, al carbonet, amb els quals Nuria García tributa un homenatge a la seua terra d'Aranda de Duero reflectint el pòrtic de la seua església de Santa María la Real, del segle XV, una bellesa pétrea del gòtic. L'església ha albergat una de les exposicions de les Edats de l'Home i és reconeguda, a més, per la seua torre, que sobreviu d'una construcció anterior, del romànic. Unes fruites traçades a pastís i unes flors integren la selecció de Nuria García. La panoràmica es completa amb 3 pastissos i 3 olis d'Inma Santos, amb motius que van des de monuments arquitectònics a paisatges i temes florals. Santos confessa que comença a gaudir amb les possibilitats que està descobrint en l'oli i que ja s'atreveix a signar les seues obres, la qual cosa no havia fet fins ara. Les 3 segueixen classes de pintura en el taller que imparteix Mercedes Seara en la AAA.
Entre el públic que va prendre part en l'acte es trobaven diversos pintors, així com Vicente Luján, llicenciat en Belles arts, que coordina els tallers de pintura i dibuix entorn de la figura humana, amb models al natural, que estan oberts a tots tipus d'artistes interessats i que l'associació ofereix desinteressadament als no socis, a causa de l'escassetat d'aquesta especialitat artística a Alacant.
La sala municipal polivalent del parc Munte Tossal penjarà durant l'exercici una desena d'exposicions gràcies a l'acord de cooperació aconseguit entre el regidor de Cultura, Daniel Simón, i la AAA, amb la finalitat d'impulsar la trajectòria i l'obra incipient d'artistes que comencen la seua marxa creativa.
Sala Munte Tossal, al costat de castell de Sant Fernándo.
Horaris: de dilluns a diumenge, de 10 a 14 hores i de 17,30 a 20,30 hores.
En la imagen, las tres artistas.