És un informe municipal en el qual es descriuen les condicions d'habitabilitat d'una vivenda per a sol·licitar la reagrupació familiar, o sol·licitar renovació d'autorització de residència i/residència i treball.
Qui pot sol·licitar-lo: la persona interessada
Documentació requerida:
- Imprès de sol·licitud de l'informe.
- Document d'identificació: DNI o NIE en vigor.
- Documentació acreditativa de la disponibilitat de l'habitatge: escriptura de propietat, contracte d'arrendament.
- Empadronament col·lectiu.
Com:
- Presentació de la sol·licitud en el Registre General de l'Ajuntament d'Alacant, acompanyada de la documentació requerida.
- El model normalitzat de sol·licitud es pot arreplegar personalment en el Registre General de l'Ajuntament o en les oficines Pangea situades en C/ Cervantes, 3 i Plaça d'Alger, 5, 2a planta d'Alacant.
- El personal municipal es posarà en contacte amb qui subscriu la sol·licitud i concertarà una cita per a realitzar una inspecció en el domicili i comprovar les condicions d'habitabilitat de la vivenda.
- Una vegada en el domicili, la persona interessada mostrarà al personal municipal la documentació “ORIGINAL” presentada en la sol·licitud, relativa a la identificació i a l'habitatge.
- Realitzada la inspecció, el/la funcionari/a emetrà informe municipal.
- Conclòs l'informe, es contactarà i citarà la persona interessada per a la seua recollida en l'Oficina Pangea situada en plaça d'Alger, 5, 2a planta d'Alacant, i la seua posterior presentació en l'Oficina d'Estrangeria.
Temps de resolució: trenta dies des de la data de presentació de la sol·licitud.
Termini de validesa de l'informe: 3 mesos des de la data d'emissió.
Observacions ciutadà: l'informe municipal d'adequació d'habitatge serà emés exclusivament a les finalitats de la sol·licitud de reagrupació familiar/renovació d'autorització de residència o residència i treball.